Saturday, September 12, 2009

Indahnya hari ini

Hari ini ialah hari yang sangat bermakna bagi ana. Telah sekian lama ana menantikan sesuatu yang telah lama tersimpan di hati ana. Sebetulnya dari semalam ana ternanti-nanti pagi ini kerana ingin bertemu dan mendengar ceramah tazkirah langsung dari Dr. Mohd. Asri Zainal Abidin atau lebih dikenali dg Dr. Maza. Terdapat beberapa isu semasa yang dibangkitkan baik yg berhubungan dg fiqh maupun sistem pentadbiran di Malaysia.

Alhamdulillah sekarang sudah masuk 22 Ramadhan yang insyaalah minggu depan akan menjelang Syawal. Akan tetapi kita janganlah dilalaikan dengan persiapan menyambut syawal sehingga kita terlupa dengan sesuatu yang lebih utama dari itu yakni datangnya malam lailatul qadar. Ana berharap semoga ana diberi peluang untuk mendapatkan malam tersebut dan menuliskan takdir yang lebih baik di tahun mendatang sehingga ana dapat menjadi insan yg berguna pada agama, keluarga bangsa dan negara.

Masa ni ana dah mula belajar bahasa arab, memperbanyak membaca hadits dan memperdalam tafsir quran. Ana ingin mula bergiat aktif dalam aktiviti dakwah yang telah lama ana tinggalkan. Bagi mereka yang sudah mengenal ana sejak dahulu, perkara ini bukan sesuatu yang asing bagi mereka sebab ana sejak belasan tahun sudah aktif di dalam pertubuhan islam dan mempunyai jabatan penting di sana. Sejak belakangan ni terdapat beberapa peristiwa penting yang berlaku terhadap diri ana. Hanya dengan bersabar dan kuatkan azam di dalam hati alhamdulilah, dengan pertolongan Allah jualah ana dapat meneruskan hidup ini. Ana berharap ada hikmah yang perlu ana ambil selepas musibah tersebut dan dapat memperbaiki kekurangan ana dimasa hadapan. Dengan berbekalkan ilmu yang dari semasa ke semasa ana pelajari, kesabaran, tekat untuk maju dan pastinya ridho dari Allah swt, ana berharap dapat membuahkan hasilnya dikemudian hari insyaallah.

Sampai di sini dulu yang dapat ana ceritakan mungkin dikesempatan yang lain ana akan menulis kembali tentang kehidupan ana. Salam....

No comments:

Post a Comment